Project omschrijving

DE ONTDEKKING

BASISSCHOOL

De ruimte was er al. Meubels waren er ook. Maar de eenheid miste. Hoe zorg je voor een aantrekkelijk leerplein met eenheid in kleur en materiaal en ruimte voor alle functies? Wij dachten mee, tekenden uit en maakten de meubels op maat voor CBS De Ontdekking.

Verschillende functies

Alieke, juf groep 1/2: “Het leerplein is voor de hele school. We wilden plek voor alle functies: samenwerken, spelen, (bewegend) leren en presteren. Het vertrekpunt was onze visie: hoe willen we lesgeven. Daarna hebben we onze wensen met Gerdien besproken. Zij heeft goed geluisterd en een vertaling gemaakt naar het ontwerp. Ze stemde het kleurgebruik af op de bestaande situatie. Zo hadden ouders een wand behangen. Erg leuk, maar wat druk. Nu past het prachtig in het geheel.

We wilden ook een verbinding met de natuurbelevingstuin: buiten naar binnen halen. Je ziet dus overal planten.”

Springend door de gang

Er kwamen thema-speelhoeken voor groep 1/2 en 3/4. We maakten een fijne kast waarin alle spullen van het ontdeklab opgeborgen worden. Ook kwamen er allerlei verschillende werkplekken. “De treinzitjes, poefjes en de bartafels met krukken zijn favoriet. Ze zijn telkens bezet.”

Verder zorgden we voor een letter- en hinkelpad. “Dat is een groot succes. Laatst was ik mijn kleuters kwijt. Ze moesten hun jas halen. Toen ik ging kijken stonden ze in de rij voor het hinkelpad. Ook de grotere kinderen vinden het leuk. Ze gaan springend door de gang.”

“SPRINGEND EN DANSEND DOOR DE GANG.”

SMAAKT DIT NAAR MEER?

Neem contact op