REHOBOTHSCHOOL

BASISSCHOOL

Meer speelruimte, meer werkplekjes, meer opbergruimte; maar wel in de bestaande situatie. De Rehobothschool vroeg ons mee te denken over de hal en teamkamer. Marjolein Maarleveld, schoolleider: “Het is belangrijk dat ruimtes aantrekkelijk en uitnodigend zijn.”

Hal als verlenging van lokalen

Een hal is vaak vooral doorgang en plek voor de garderobe. Dat kan ook anders. Marjolein: “Wij gebruiken de hal als verlenging van de lokalen, vooral voor de kleuters. We gaan steeds meer naar een open-deurenbeleid: samen spelen en werken. Dat betekent dat we ook graag meer werkplekjes wilden, waar kinderen samen of zelfstandig aan de slag kunnen. En we wilden graag een themaplek.”

Wij maakten tassenbakken op maat voor boven op de bestaande kapstokkasten. Zo is het netjes en het geeft ruimte. De tassenbakken stonden namelijk op de grond. Er ontstond ruimte voor een bouwhoek, zandwatertafels en werkplekjes. We werkten vooral met bestaand meubilair. We vulden dit aan met een aantal kasten en een gaaf podium: de themaplek.

Interieur teamkamer

Marjolein: “Ook het interieur van onze teamkamer was aan vernieuwing toe. We hadden 1 grote tafel, we wilden een flexibele opstelling en een natuurlijke uitstraling.” Wij bedachten een café opstelling, met houten treinbanken, fijne stoelen en losse tafels die je makkelijk tegen elkaar aan kunt schuiven. “Het werkt heel goed. We vergaderen nu bijvoorbeeld met de onder- en bovenbouw tegelijk, naast elkaar en soms even samen.”

Eenheid & rust

“We vonden de samenwerking met jullie heel fijn. Jullie gaan uit van onze wensen en wat een ruimte nodig heeft om daarbij aan te sluiten. Er is eenheid en rust. De ruimtes nodigen uit tot spel, dat zie je aan kinderen.”

“DE RUIMTES NODIGEN UIT TOT SPEL, DAT ZIE JE AAN KINDEREN”

SMAAKT DIT NAAR MEER?