Project omschrijving

ST. JOSEPHSCHOOL

BASISSCHOOL

De st. Josephschool wil een leeromgeving bieden waar kinderen zich thuis voelen. Ze waren al een heel eind op weg, maar het leerplein voelde toch niet optimaal. Daar mochten wij een plan voor bedenken, leuk!

Het plan

Op het onderbouwplein van de St. Josephschool stonden een heleboel gezellige huisjes, maar het was ook erg vol. Met alleen kasten en tafeltjes blijft er weinig ruimte om echt tot spelen, ontdekken en leren te komen. Het team wilde graag dat het luchtiger werd, met duidelijke functies. De akoestiek en verlichting waren ook aandachtspunten.

We maakten een plan waarbij we goed keken naar de wensen van het team. Er moest een bouwplaats komen, ruimte voor de zand- en watertafel, een chillplekje en ruimte om met groepjes kinderen te werken. We keken goed naar de bestaande kleuren, zoals de dondergroene vloer. Ook dachten we na over het gebruik van kleden en over looproutes om de akoestiek wat te verbeteren.

Oase van rust

De grote, saaie wand op het leerplein werd eye-catcher door deze te bestickeren met een heus bos. En oase van rust. Langs deze wand kwamen fijne werkplekjes voor groepjes kinderen, telkens afgeschermd met een huisje. Er kwamen twee balkenframe huisjes, om te chillen en te spelen. En er kwam een speelpodium, hoe tof is dat! Het podium biedt volop opbergruimte. De kasten aan weerszijden verwijzen met een whiteboard en een spiegel naar de aangrenzende speelplekken. Binnenkort wordt het kleed voor het podium geleverd, in bijpassend groen natuurlijk.

Hergebruik

Kijken naar wat er is, dat is voor ons heel gewoon. Daarom zie je de witte kasthuisjes terug. Maar nu wel op een vaste plek en zonder uitstekende balken aan de onderkant. Ook hergebruikten we de zand- en watertafel en tafels en stoelen. Ter plekke bedachten we nog een plekje voor het leuke houten poppenhuis en een aantal werkplekjes.

Styling

Met styling zorgden we voor een fijne sfeer. We hingen plantjes op, er kwamen insecten en vlinders van studio ROOF, toffe expovakken en schapjes. Ook kwam er een hinkel- en letterpad. Zo werd het leerplein een plek waar kinderen zich thuis kunnen gaan voelen. We zijn benieuwd hoe de kinderen na de vakantie binnenkomen!

“LUCHTIG, NATUURLIJK EN DUIDELIJKE FUNCTIES.”

SMAAKT DIT NAAR MEER?

Neem contact op