Project omschrijving

DE BAREEL

BUITENSCHOOLSE OPVANG

Wat willen we? Wat willen de kinderen? Wat past er in onze ruimte? BSO De Bareel klopte goed voorbereid bij ons aan. Wij dachten mee, maakten meubels op maat en zorgden voor de finishing touch. Monique van Vliet, coördinator; “Het interieur wordt nog beter gebruikt dan dat we bedacht hadden.”

Samen

De kinderen: zij moeten zich thuis gaan voelen, dus werden ze betrokken. Ze maakten een moodboard en gaven aan wat ze graag wilden. Ook de pedagogisch medewerkers hadden een wensenlijstje. Zo ontstond er een basis waarmee ontwerpers Suzanne en Mirjam aan de slag gingen. Monique: “Het ontwerp was goed onderbouwd en gebaseerd op wat we samen hadden bedacht. Achter elke keuze zat een visie.”

Kast tot aan het plafond

Er moesten 3 ruimtes ingericht worden: voor de 7- groep, de 7+ groep en een stukje hal, dat de BSO deelt met school. Goede opbergruimte is dan geen overbodige luxe. Dus zie je een speelpodium met lades eronder. “Dat scheelt ongezellige bakken.” En we maakten een kastenwand tot aan het plafond. “Zo kunnen we er geen rommel meer op leggen en benutten we de ruimte optimaal. Vooral het zitje in de kast is gaaf!” zegt Monique.

Lego Masters

De kinderen zijn hier fan van lego. Dus zat de watertafel er vol mee. Dat werd gewaardeerd, maar dan mis je bouwruimte. Dus maakten we speciale legotafels met in het midden een bouwplaat en eromheen een grote bak voor de lego. Er kwam een lage voor de jonge kinderen, een hoge voor de oudere kinderen. Ook zorgden we voor opbergbakken. Als echt Lego Masters sorteren de kinderen de lego hierin op kleur. En soort. En.. meer. Gevolg is dat deze tafels behoorlijk populair zijn.

Interieur op maat

Voor de 7- groep maakten we een tof bouwpodium, een balkenframe, theaterhoek en bouwhoek. De 7+ groep kreeg een eigen ruimte, met fijne verrijdbare tafels en banken en atelierkasten. Verder kwam er een gamehoek, chillhoek en verschillende huisjes om te zitten, werken, lezen of tutten. Ook bestaande meubels kregen een plek in het interieur op maat. Zo kreeg een kast een nieuw leven met een toffe print. Het gebouw is kleurrijk, dat zie je ook in het logo terug. Daarom zorgden we voor rust en ruimte, in harmonie met de veelkleurigheid.

Gevarieerd en rijk

Monique: “Het is erg mooi geworden. Het is gevarieerd en verrijkt het spel van de kinderen. Een podium wordt bijvoorbeeld niet alleen voor optredens, maar ook voor chillen, lezen en bouwen gebruikt. De school is ook heel blij met de plekjes op de gang, die zij volop gebruiken voor het werken in groepjes. Ik heb wel eens ergens over getwijfeld tijdens het proces. Maar dit is jullie vak en dat is te merken. Of ik jullie zou aanraden? Dat heb ik al gedaan!”

“HET INTERIEUR IS GEVARIEERD EN VERRIJKT HET SPEL VAN KINDEREN.”

SMAAKT DIT NAAR MEER?

Neem contact op