

Een teamkamer voor 140 personeelsleden! Hier hebben zij allemaal tegelijk pauze en is ruimte nodig voor ontspanning. En er moeten werkplekken zijn om alleen en samen te werken en te vergaderen. Mul...

Eén ruimte, eindeloze mogelijkheden Bij IKC Haven 48 kwam een ruimte vrij in het schoolgebouw. Maar hoe richt je zo’n ruimte slim in? Debby Roos, directeur: “We wilden graag goede plek voor begrijp...

ONDERWIJS Wat als de plek waar je nog geen 2 jaar geleden neerstreek alweer te klein dreigt te worden? Verhuizen? Verbouwen? Kan het ook anders? Bonaventura Agora klopte bij ons aan voor een advies...

“Een mooi gebouw en goed meubilair, dat hadden we. Maar we misten iets belangrijks: gezelligheid. Het was wat saai en hoeken stonden op zichzelf. We zochten een partij die echt kan meedenken, die o...

basisschool Overstappen op unitonderwijs, het anders durven én doen. De Van Hasseltschool in Hilversum groeit in inzicht, kennis en kunde. Margôt Koekkoek, directeur: “Zo’n stap kost tijd, maar je ...

Het team van basisschool Wereldwijs had behoefte aan een fijne teamkamer. Er was een lege, kale ruimte én een interieurteam met genoeg ideeën. Ragna Meelhuysen, leerkracht :”De teamkamer is nu ons ...

ONDERWIJS De Vinckhuysenschool in het pittoreske West Graftdijk huist in een gebouw dat doet denken aan een boerderij. Deze mooie plek wordt gedeeld met kinderopvang Forte. Waar onderwijs en kinder...

“Een totaalconcept voor je interieur begint bij je visie op onderwijs. Onze lokalen zijn soort woonkamers, die sfeer beogen we.” (Gonda, Jenaplanschool De Mheen)

“De boekenwand is briljant bedacht. Voorheen voelde het wat verloren. Nu voelt het knus en heeft leesonderwijs de plek die het verdient.” (Bregje, De Prinsenakker)

Hoe helpt het interieur om te komen tot het gebruik dat je voor ogen hebt? We dachten mee met het team van basisschool Torenuil.

“Hoe willen we werken en wat is er dan nodig? De vorm volgt de functie.” Interieur Jenaplanschool Molenwijk staat al een huis.

“Met interieurstyling vielen alle ideeën samen en werd het interieur toekomstbestendig.” (Fanny Mouthaan, adjunct-directeur basisschool Graaf Jan)

“Alles hangt samen. Je ziet onze manier van werken nu dus ook terug in de manier waarop de school ingericht is.” (Joke, basisschool Uniek)

“Interieur is een belangrijke voorwaarde; de inrichting van je omgeving maakt duidelijk hoe je werkt.” (Rob, kindcentrum Domein)

“We wilden een nieuwe inrichting die kinderen uitdaagt, rust brengt en spel verbetert.” (Mieke Muntjewerff, adjunct-directeur KC Kornak)